torstai 19. joulukuuta 2013

Joulua odotellessa

En voi uskoa että kohta on jo joulu! Mihin aika oikeen katoaa? Tosin täällä ei tunnu yhtään joululta kaikista koristeista ja joululauluista huolimatta. Joulu on varmaan ainut aika vuodesta kun kaipaan lunta ja pakkasta. Mutta onpahan kokemus viettää vähän erilainen joulu ja eipähän tarvii kärsiä joulustressistä :) Mun saksalainen kaveri Vera päätti onneks jäädä tänne vähän pidemmäks aikaa ja viettää joulun mun kanssa. Valitettavasti meidän toinen hyvä ystävä Charlotte lähti tänä aamuna, hän viettää joulun ja uudenvuoden Thaimaassa.

Oon tosiaan saanut kaksi tosi hyvää kaveria täällä, me ollaan viimeiset kolme viikkoa oltu yhdessä käytännössä koko ajan. Sen seurauksena oon vihdoinkin saanut muutakin syötävää kun nuudelia ja tonnikalaa, kun on ollut muita jakamassa ruokakulut :) Mulla on ollut aivan käsittämättömän hauskaa Charlotten ja Veran kanssa, vaikka ne onkin hieman hulluja. Viime viikolla ne sai loistavan ajatuksen että meiän täytyy ottaa samanlaiset tatuoinnit, numero 41, joka siis on meidän huonenumero. Onneks ne luopu kyseistä ideasta kuultuaan kuinka kallista se on :) Oon myös tutustunut hostellin henkilökuntaan melko hyvin ja meidän huoneessa on kolme muutakin tyttöä jotka on täällä vielä pari viikkoa, joten uskon että tulee olemaan todella hauska joulu ja uusvuosi.

Huomasin viime viikonloppuna mitä kummallisimman asian. Oltiin istumassa iltaa meidän hostellin baarissa ja juhlimassa Charlotten viimeistä viikonloppua täällä, kun törmäsin kahteen suomalaiseen poikaan. Ja kauhukseni huomasin etten muutaman oluen jälkeen osannut enää puhua suomea! Se oli tosi outoa, mut kai se on normaalia kun muun ajan puhuu koko ajan englantia. Joten jos mun teksi vaikuttaa jotenkin omituiselta, se ei tarkota että olen humalassa, mun on vaan todella vaikeet muodostaa järkeviä suomenkielisiä lauseita :)

Keksittiin viime perjantaina että meidän hostellin läheisessä puistossa on joulun ajan ulkoilma leffateatteri jossa näytetään ilmaiseksi elokuvia joka ilta. Ollaan oltu siellä monena iltana, voitte vaan kuvitella mikä fiilis on istua puistossa picnicillä ja katsoa jouluaiheisia elokuvia. Siellä on myös joka ilta ennen elokuvaa joulukonsertti, joten oon saanut kunnian nähdä The Voice of Australia -kilpailun voittajan esiintyvän.

Meidän hostelli järjestää jouluaattona Scandinavian Christmas Partyn, odotan oikeen mielenkiinnolla mikä on näiden käsitys Skandinaavisesta joulusta. Joulupäivänä taas on joululounas, ajateltiin Veran kanssa osallistua kun se ei edes ole kovin kallis. Ja suurin osa meidän tutuista on menossa, joten meillä tulee varmasti olemaan hauskaa. Hyvää joulun odotusta kaikille!

1 kommentti:

  1. Hei Nina! Ihana lukee sun blogii, kuullostaa niin perkeleen siistiltä!! Tsemppii sulle työnhakuun ja ihan mahtavaa joulua!!

    VastaaPoista